Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

Κενό... αντί για ξένη γλώσσα


Το καλύτερο μάθημα είναι το κενό, λένε μεταξύ αστείου και σοβαρού οι μαθητές. Το υπουργείο Παιδείας που τους βάζει πάντα πρώτους στον... λογαριασμό, αποφάσισε να τους ακούσει και να νομιμοποιήσει τη χαρά του... κενού, βγάζοντας τη δεύτερη ξένη γλώσσα από το υποχρεωτικό πρόγραμμα, την ίδια ώρα που μιλάει για πολυγλωσσία και πιστοποίηση! Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο "σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μια δεύτερη ξένη γλώσσα, η οποία επιλέγεται μεταξύ της γαλλικής ή της γερμανικής ή της ιταλικής ή της ισπανικής". Όσοι μαθητές της Β' και της Γ' Γυμνασίου διδάχτηκαν διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα επιλογής του σχολείου, έχουν δύο λύσεις: Η μία είναι να πάρουν απαλλαγή και να κάθονται στο προαύλιο και η άλλη να πάρουν μετεγγραφή σε όμορο Γυμνάσιο όπου θα διδάσκεται η γλώσσα που είχαν αρχίσει να μαθαίνουν!
Σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται πλέον μόνο μία δεύτερη ξένη γλώσσα. Ξεκρέμαστοι χιλιάδες μαθητές που διδάσκονταν διαφορετική γλώσσα και τώρα ή θα πρέπει να πάρουν απαλλαγή ή να πάνε σε άλλο σχολείο!
Τα παραπάνω προβλέπονται σε υπουργική απόφαση της κ. Χριστοφιλοπούλου, που με τον πιο ωμό τρόπο συστήνει στους γονείς να κατευθυνθούν στα φροντιστήρια αν θέλουν να συνεχίσουν τα παιδιά τους να διδάσκονται τη γλώσσα που ήδη έχουν ξεκινήσει. Τι θα κρίνει ποια γλώσσα θα είναι η τυχερή; Η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο. Αν δεν υπάρχει οργανική θέση ή οργανική θέση, έχουν δύο ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων, θα επιλεγεί η ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών του Γυμνασίου. Οι καθηγητές που περισσεύουν φεύγουν προς άγνωστη κατεύθυνση και οι μαθητές ή μένουν και έχουν κενό ή ψάχνουν για άλλο σχολείο!
Πρόκειται για ένα μέτρο που αφήνει ξεκρέμαστα χιλιάδες παιδιά, διακόπτει αιφνιδιαστικά τη διαδικασία εκμάθησης της ξένης γλώσσας που είχαν επιλέξει αρχικά, επιβάλλει στους γονείς ένα ακόμα έξοδο και, τέλος, καταργεί ως δεύτερη επιλογή τα ιταλικά και τα ισπανικά. Όπως επισημαίνει ο σύλλογος καθηγητών ιταλικής γλώσσας, το πολύκροτο σύνθημα "πρώτα ο μαθητής" κατάντησε "προτελευταίος ο μαθητής" γιατί "τελευταίος είναι ο καθηγητής". Τα ιταλικά στην ουσία καταργούνται, αφού υπάρχουν μόνο 32 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον δεκαπλάσιοι για να καλύψουν τις ανάγκες περίπου 35.000 μαθητών που επέλεγαν το μάθημα. Ωστόσο, τα παιδιά που είχαν επιλέξει τα ιταλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα έχουν ήδη πάρει μια πρόγευση της απόφασης της κ. Χριστοφιλοπούλου, καθώς -σύμφωνα με τα στοιχεία των καθηγητών- περίπου 7.000 παιδιά ματαίως περίμεναν δάσκαλο να τα διδάξει και έτσι είχαν ελευθέρας να αξιοποιούν όπως ήθελαν τον χρόνο τους...
Η υπουργική απόφαση έχει προκαλέσει σάλο αντιδράσεων μεταξύ των καθηγητών ξένων γλωσσών και των ενώσεών τους, ενώ η ΟΛΜΕ καταγγέλλει αυτή την αιφνιδιαστική παρέμβαση και ζητεί την άμεση ανάκλησή της. Όπως επισημαίνει, η αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση, σε συνδυασμό με τις εξαγγελίες για το «Νέο Λύκειο», θα οδηγήσει σε σοβαρή υποβάθμιση τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και σε εργασιακή ανασφάλεια χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
Π.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου