Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Μάθε παιδί μου γράμματα… του Δημήτρη Κοντού

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Όλα δείχνουν πως αυτή θα είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Το μαύρο μέτωπο της ντόπιας και ξένης τρόικας γνωρίζει πως οι μνημονιακές πολιτικές πρέπει «να βάλουν γερά χέρι» και στην παιδεία μέχρι να την διαλύσουν. 

Εκτός από εξαθλιωμένους πολίτες, απαιτούν υποταγμένους μαθητές και άβουλους δασκάλους. 

Η πρόκληση αλλά και η ευθύνη για την αριστερά, και το συνδικαλιστικό κίνημα είναι μεγάλη. Είμαστε καταδικασμένοι -τουλάχιστον- να αγωνιστούμε. Απέναντι στην πολιτική του φόβου, του οικονομικού και πολιτικού αυταρχισμού, είμαστε υποχρεωμένοι να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στην ελπίδα, τη μόρφωση, τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη. Να υπερασπιστούμε το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης αλλά και να προβάλλουμε την ανάγκη για μια ¨άλλη παιδεία¨ που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και την διέξοδο με προοδευτικό τρόπο της χώρας από την κρίση. 


Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των μνημονιακών κυβερνήσεων 

Ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την επιτροπή «ειδικών» για την αξιολόγηση. Με πρόσχημα τους «τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς που δουλεύουν 9 μήνες το χρόνο και «κάποιοι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους» προωθούν εφεδρεία και απολύσεις. 

Ας «βοηθήσουμε» λοιπόν την επιτροπή των «σοφών» στο έργο της. 

-Μπορεί να ξεκινήσει η σχολική χρονιά με ελλείψεις εκπαιδευτικών (κάποιες ειδικότητες μπορεί να λείπουν ως το Πάσχα); 

-Χωρίς βιβλία και εποπτικά μέσα, χωρίς ενισχυτική διδασκαλία μπορεί να γίνει ολοκληρωμένη διδασκαλία; 

-Με μειωμένα κατά 50% (σε σχέση με το 2009) τα χρήματα των σχολικών επιτροπών - που δεν θα φτάνουν ούτε για το φως και το νερό –και χωρίς συντήρηση από τους Δήμους (αφού τους περικόπτουν ακόμη και τις δαπάνες μισθοδοσίας των υπαλλήλων) τα σχολεία θα παράγουν έργο; 

-Πώς γίνεται το 2012 να υπάρχουν σχολεία σε διπλοβάρδια (3ο -6ο Δημοτικό Πετρούπολης) ή νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί σε ακατάλληλα μαγαζιά; 

-Ποιο ευρωπαϊκό πρότυπο επιτάσσει σχολεία με 400!!! μαθητές και 400 τ.μ. προαύλιο; Ποιος και γιατί στερεί από τα παιδιά το παιχνίδι «χαρίζοντάς τους» επιθετικότητα ή/και κατάθλιψη; 

-Πώς οι μαθητές της επαρχίας θα φτάσουν και θα ανταποκριθούν στο σχολείο –ξεκινώντας από τις 6 το πρωί, αν δεν λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών με αποτελεσματικό τρόπο; 

-Τέλος πώς μπορεί να γίνει μάθημα με υποσιτισμένους μαθητές, κακοπληρωμένους-και χωρίς επιμόρφωση-εκπαιδευτικούς, με ελλείψεις στις υποδομές; Νηστικό αρκούδι δε χορεύει, έλεγε ο παππούς μου. 


Το «δωρεάν» της παιδείας σήμερα 

Με άνεργο τον ένα ή και τους δυο γονείς πως θα πληρωθούν; 

-100-200€ για ένα παιδί στο νηπιαγωγείο (για την αγορά των αναγκαίων υλικών που έπρεπε να δίνει το κράτος); 

- 200€ για ένα παιδί στο δημοτικό ή το γυμνάσιο για την έναρξη της χρονιάς και 100-150€ το μήνα (για τις πάγιες εκπαιδευτικές ανάγκες); 

- 500€ τουλάχιστον μηνιαία έξοδα-για ένα παιδί- στο λύκειο (για να φτάσουν τα παιδιά να συναντηθούν με το άγχος και τα θέματα των πανελληνίων-όπως τα φετινά της Φυσικής); 

Όποιος λοιπόν «τα έχει» προχωράει, οι υπόλοιποι ας μείνουν αμόρφωτοι. 

Δικαίωμα στην επιλογή ή ενίσχυση των ταξικών φραγμών; 

Ιδιωτικοποίηση και διάλυση ή Δημόσια αναβαθμισμένη Παιδεία; 

Στόχος της εφαρμοζόμενης πολιτικής της τρικομματικής συντεχνίας και της τρόικας είναι το ξεπούλημα και η διάλυση της χώρας και η παιδεία- από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο- δεν εξαιρείται. Η ψευδεπίγραφη αποκέντρωση και το φιάσκο της αξιολόγησης που με ζήλο προωθούσε η φράου Άννα, συνεχίζονται. Η μείωση των δαπανών για την παιδεία, η έλλειψη εκπαιδευτικών, η είσοδος χορηγών για τη συντήρηση των σχολείων, τα ΣΔΙΤ, είναι ένα μέρος του σχεδίου. 

Οφείλουμε να αντιπαρατεθούμε σε αυτό το καταστροφικό παιχνίδι που μετατρέπει το σχολειό-και πρώτα το μαθητή- σε εμπόρευμα, το σύλλογο γονέων σε χορηγό και τους εκπαιδευτικούς σε manager. 

Με οργάνωση μετώπου παιδείας σε κάθε σχολείο και γειτονιά, μαθητές-εκπαιδευτικοί-γονείς και με συμμαχίες στην κοινωνία μπορούμε να απαντήσουμε. 

Οφείλουμε αυτό το βιωματικό μάθημα να το διδαχθούμε μαζί με τα παιδιά μας. 

-Μην ξεχνάμε πως το «δώρο» της κυβέρνησης στη Siemens και την Μέρκελ (πάνω από 2δις€) ισοδυναμεί με το σύνολο του κρατικού προϋπολογισμού του 2012 για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση!!! 

-Να αντιπαρατεθούμε με τα ΣΔΙΤ (που περιέργως αυξάνεται η γκάμα των υποστηριχτών τους), όπως και μέχρι τώρα κάναμε, όχι μόνο γιατί η κατασκευή ενός σχολείου με Σύμπραξη ιδιωτών-Δημοσίου κοστίζει διπλάσια από την κατασκευή μέσω ΟΣΚ (και δεν είμαστε για σπατάλες σε περίοδο κρίσης) αλλά και γιατί για μας προέχει το κοινωνικό κέρδος από τα κέρδη-και τις μίζες-λίγων μεγαλοκατασκευαστών (κρατικοδίαιτων). 

-Να συμβάλλουμε στην οργάνωση κινήματος από τους παιδικούς σταθμούς (που τα μισά παιδιά μένουν εκτός) ως το λύκειο. Βοηθώντας τόσο στο περιεχόμενο όσο και στις μορφές δράσεων που θα συνδυάζουν μαζικότητα, ακτιβισμό και θετικές παρεμβάσεις για τις ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η παιδεία και η χώρα μας. 

-Να επιβάλλουμε τη συνεργασία της αυτοδιοίκησης μα κυρίως να πετύχουμε τη συμπόρευση με τις επιτροπές γειτονιάς. 

Θέλουμε τα σχολεία δημόσια, ανοιχτά και το απόγευμα σαν χώρους άθλησης, πολιτισμού, κέντρα επικοινωνίας της κάθε γειτονιάς. 

Όλα αυτά απαιτούν τη συστράτευση και των γονιών στους συλλόγους. Χωρίς αποκλεισμούς με ανοιχτές και δημοκρατικές λειτουργίες στην απόφαση και τη δράση του μετώπου παιδείας. 

Απαιτούν να συμβάλλουμε για μια μαχητική, ριζοσπαστική και ενωτική αριστερή παρουσία. Έτσι δένεται το ατσάλι…Δεν έχουμε άλλον δρόμο. 



Υ.Γ.: Μέσα στα σχολειά υπάρχει η ανάγκη και οι προϋποθέσεις για την οργάνωση δράσεων αλληλεγγύης (για τους μαθητές και για τους μεγαλύτερους) αλλά και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της δράσης φασιστικών ομάδων. Αυτά -ελπίζω- να τα συζητήσουμε, να τα σχεδιάσουμε και κυρίως να τα πράξουμε σύντομα. 




Δημήτρης Κοντός-Φυσικός, 

Αντιπρόεδρος Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) 

e-mail :dimitriskontos17@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου